fredag 7 december 2012

Inte mycket gjort här inte...

Nä, jag ska väl inte komma och säga att jag har skrivit sådär vrålmång inlägg den sista veckan. Det har sin förklaring i att jag har inte hunnit/orkat. Jobbmässigt är vi inne i en vädigt intensiv period så det är mycket som ska göras och fixas. På hemmafronten så har vissa i familjen lagt sig till med olaten att inte somna förräns vid 21 på kvällarn. Det innebär att det blir väldigt begränsad tid för oss vuxna att göra det vi behöver/vill och ska.

Så jag har jobbat om kvällarna för att få allt på plats innan julledigheten. En annan orsak är att jag tycker det är roligast att skriva om pyssel. Ni som har läst lite här vet att jag har fått en galen hang-up på virkning. Det hela gick så långt att jag har överansträngt min vänstra hand och handled så jag är förbjuden att virka, minst fram till nyår. Idag fick jag klartecken att börja med rehabträning. Tramsigt va? Rehabträna en virkskada...

Men det är jävligt tråkigt. Jag hade fina virkade julklappar på g som nu inte kommer att bli färdiggjorda. Jag försökte att virka lite förra helgen, för jag tyckte att handen kändes bra. Det resulterade i att jag har gått på värktabletter halva den här veckan för att överleva dagen. Inte så fräsigt kan jag meddela. Så nu är det virkstopp. Men det finns ju lite annat att pyssla med därhemma.

1 kommentar:

Fiffiga Systrar sa...

Aj! Inte få virka.. vilken tragedi. vill du pyssla något till temat vinterfest är du varm välkommen att delta i månadens pyssel! Kram från oss och krya på dig