torsdag 31 januari 2013

It's hip to be square!

Ibland är det inte kul att gå ut. Till exemper är det inte kul att gå ut när det är -15 grader. Ja, jag vet att det finns de av er där ute som bara drar på sig skoteroverallen och pulsar iväg. Men det gör inte vi i vår familj. Vi får väl skylla lite på förkylningsastman, den blir ju som bekant värre när det är kallt ute.

Så vad gör man då? Eftersom Lill-Fisan började lägga ut handdukar över hela vardagsrumsgolvet och hoppa mellan dem (det kändes lite som om det var upplagt för en olycka) så fick jag en idé.

Som jag vet att darling Fröken pyssel redan konstaterat så kan man ha washitejp till mycket.
 
Man kan tejpa små hopprutor på golvet. Ett litet förstadie till att hoppa hage. Tänk va roligt det är att hoppa!
 


2 kommentarer:

Linda/Candygirl sa...

Ha dom bara inte för länge. Jag hade blått tape på ett ljust golv ett par veckor för åtta år sen. Och snart är nästan all färg borta.

Tapen gick att ta bort. Men inte färgen...

Malin på pastill.nu sa...

Gulle! Om washi är dåligt så har jag använt målartejp på golvet. Det hade jag i flera veckor :-D