fredag 26 augusti 2011

EFIT-utmaningen är antagen!


Våga anta Fröken Pyssels utmaning på Pastill!


09:00, dags för fika



12:00, fin lunch. Lycka till i Norge kollegan!


14:00, är det inte fika snart?

15:00, äntligen fika. Hej då och lycka till andra kollegan.


16:00, ICA Maxi

17:00, äntligen hemma!

17:15, laga middag när familjen är och tittar på hästar.

18:00, "sago-äta". Dvs få trollet att inte tänka på att det kommer in mat i munnen.

19:00, natti natti Lill-Fisan

20:00, pyssel med Lill-Fisans fotokort

21:00, pyssel med kusinens tårtbeställning

22:00, god natt tårtan, vi ses imorgon.

3 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Åh vad roligt att se! Så fina mesh du har :-D Vi har samma scrapbook-papper ser jag :-) Är det till förskolan du fixar. Jag ska göra ett kollage idag. Tyvärr är jag ju alltid bakom kameran så enda kortet jag hittar är cv-fotot, haha, måste leta vidare :-)

Täcker du tårtan dagen innan? Jag vågar aldrig göra det. Har läst nånstans att nya kylskåp är fuktigare än gamla, upplever det som att marsipanen ibland smälter när den står i kylen. Läste att du torkar marsipanen i kylen, funkar inte alls för mig..

hönapöna sa...

Hej... kul att se din dag, vilket härligt fika ni verkar ha på ditt jobb! :-)

Fisan sa...

Angående pysslet så är det inte till förskolan utan det är Lill-Fisans fotokort jag jobbade med (nu färdiga, kommer ett inlägg inom kort). Hon älskar ju att stå och titta på vår fotovägg med familjebilder. Men hon börjar bli så tung så det är jobbigt att stå där i en halvtimme medans hon pekar och pratar. Så, hon har fått egna fotokort.

Ja, det var sjukt vågat att täcka tårtan innan och ja, det blev kladdig men inte förräns den kom ut ur kylen... Jag hävadr fortfarande att det har att göra med den höga luftfuktigheten i kombination med kall tårta ut i varmt rum=kondens. Men jag var tvungen att göra så pga tidsbrist. Tårtan skulle hämtas tidigt på lördagen så det var bara att hålla tummarna. Men det blev helt ok. Det intressanta var att hade man lite is i magen och lät tårtan stå framme så minskade kladdet ju mer tårtan värmeds upp. Det var en 2a-gradare.