söndag 3 februari 2013

Grattis farmor och svärmor!

Vi har haft äran (och förmånen) att ha min mans mamma här ett par dagar. Hon har backat upp under min konferensresa som var i vecka och hon har umgåtts och njutit av sitt lilla barnbarn.

Eftersom vi är så glada att ha henne här så bestämde vi att vi skulle fira hennes födelsedag lite idag. Hon fyller inte förräns på onsdag, men eftersom hon åker imorgon tyckte vi att det var lämpligt idag.

Så med denna födelsedag är tårtsesongen inledd hos Familjen Fis.


Jag tycker att det är så roligt när jag får göra tårtor... om jag får tid och får vara ifred. Tårtan är en variant på en Carl-Gustavtårta. Fast jag hade jordgubbar i och inte så mycket grädde. Men den här gången ansträngde jag mig och gjorde egen vaniljkräm. Jag säger bara en sak, det är pyssligt men såååå värt det. Kommer aldrig mer att köpa färdig. Himmelskt gott!

Alla blommor är av marsipan precis som locket. Jag har köpt vit marsipan för att göra blommorna. Vill man ha riktigt vitt så kan man köpa sockerpasta, men jag tycker inte att det smakar lika gott.


När jag berättade för svärmor att vi ville fira henne sa hon: "jaha, då önskar jag mig bara en sak. Jag önsakar att du gör en tårta". Snäll svärdotter som jag är så gjorde jag såklart en tårta till henne.

Den blev god och svärmor var så nöjd och glad. Men det var inte det enda hon fick. Hon fick en fotobok över familjen Fis 2011. Jag har inte hunnit klart 2012 så den får hon en annan gång. Sen fick hon en sak till, men det är ett annat inlägg.


2 kommentarer:

Linda/Candygirl sa...

Jösses vilken tjusig tårta.. Och du gör alltså även dekorationerna för hand... jag är sjukt impad!

Malin på pastill.nu sa...

Den är verkligen jättejättefin!! Eller var..