måndag 19 mars 2012

Äntligen kan projekt barnrum börja!

Jag blev så förvånad och glad. I fredags fick jag vara hemma med Lill-Fisan som hade haft feber dagen innan. Dock var hon väldigt pigg och glad på fredagen och verkade tycka det var kul att pyssla runt så vi satt vid köksbordet hon och jag och pysslade.

Efter lunch började det bli dags för middagsvilan och när jag sa till henne att det var dags att vila så tog hon min hand, sa "vila här" och ledde bestämt in mig i "sitt" rum. Där hade hon redan  bäddat med kudde och filt på sin matta. Hon la sig på kudden och kröp in under filten innan hon uppmanade mig att lägga mig ner och "mysa". 2 minuter senare sov hon.

Det här fick mig att inse att det är dags att släppa taget. Det är dags att hon helt och fullt får flytta in i sitt rum som har varit kontor/lekrum fram till nu. Det har stått ett gammalt sunkigt skrivbord, som vi tömde i julas, därinnne. Våra Billy-bokhyllor med diverse skit/skön/facklitteratur står där också. I så i söndags efter att jag hämtat mig från lördagens bravader så skruvade jag isär det där förbannade skrivbordet och maken bar ner det i förrådet. Ni vet det där förrådet som vi så duktigt rensade för några veckor sedan. Så nu kan vi fylla på med mer skit...

Planen är att flytta ut bokhyllorna i vardagsrummet under veckan för att på lördag åka till IKEA och fixa lite sänglampa, taklampa och annat smått och gott till flickrummet. Sen åker sängen in där och så ska hon få sova i eget rum. Hon ska bli stor. Jag ska erkänna att det känns lite läskigt att hon inte kommer att ligga där brevid oss längre, fast å andra sidan ska det bli jäkligt skönt att få tillbaka mitt sängbord!

1 kommentar:

Kristina sa...

Yey för Lill-Fisan :) Så stor hon är nu!!!! Vad vill hon ha i födelsedagspresent? :)