söndag 9 september 2012

Det första som inte blev färdigt

Nästan det första jag virkade var en sexkant som kallas "afrikas blomma". Jag tyckte så mycket om den och tyckte det var så roligt att virka så jag bestämde mig för att det skulle bli en väska/kasse. Det var som sagt det första jag virkade och jag hade väl inte riktigt kläm på hur jag skulle göra så sexkanterna kanske inte blev så fina som de skulle blivit idag.

Min ambition var att kassen skulle fodras och få en dragkedja (eftersom jag HATAR väskor som är helt öppna). Meeen så var det ju det där med symaskinen och min dröm om en romatisk virkad strandpåse till denna sommar gick om intet. Men nu 'rå! Nu är den klar! Det var faktiskt mitt andra inte-påbörja-något-nytt-innan-den-här-gamla-skiten-är-klar. När jag tittade i min ofärdiga projektlåda så fanns det egentligen bara tre.

Så det här är det näst sista så snart, väldigt snart, kommer allt det nya och roliga!



2 kommentarer:

Fiffiga Systrar sa...

vd kul. vi håller oxå på att virka afrikanska blommor.. Hur fint som helst! Väskan blev supersnygg och nu har ju du en till n´ästa sommar. Kram från emelie och elin

Malin på pastill.nu sa...

Den är superfin!!