lördag 8 september 2012

Mera kuddar till barnrummet

Är det något jag tyckte var supermysigt när jag var liten så var det kuddar. I mängder. Det skulle vara mång, färgglada och fina. Jag drömde om en myshörna där jag kunde simma runt i ett hav av kuddar.

En annan fin sak med kuddar är att det är så vansinnigt lätt att sy nya fina överdrag. Om man ska hårddra det så är det bara att hitta ett fint tyg. Klippa till lämplig storlek och sen sy 3 sömmar (vem orkar kasta kanter? Inte jag iaf). Två sömmar som håller ihop kuddfodralet och en söm till follen på "ingången". För ett tag sedan började jag projekt barnrum och början till myshörna. Jag kom också så långt att jag köpte ett till fint tyg och klippte till bitarna till kuddfodralet, men sen tog det stopp. Av någon anledning fick jag inte tummen ur och det tillklippta bitarna hamnade i jag-ska-snart-göra-färdig-lådan.

Men förra veckan så var jag hos mor min och kapade symaskinen. Så nu har jag faktiskt lyckats knåpa ihop de där besvärliga kuddfodralen och se så fint det blev!

Som bonus for ni också en bild på de första kuddfodralen jag sydde tillsammans med de nya.