tisdag 13 november 2012

Det börjar dra ihop sig

Ni som känner mig vet att jag blir lätt manisk runt jul. Nu börjar jag dessutom känna pressen att jag faktiskt måste hinna med allt jag har tänkt mig att jag ska göra. Så för att det inte ska bli ett enda stort kaos så ska jag göra som en annan klok bloggerska och försöka strukturera upp det hela med en fin liten lista.

Till saken hör att jag har bestämmt mig för att vissa i min närhet ska få utsökta små virkade julklappar. Det plus den virkningsmani jag har drabbats av har gjort att jag har utvecklat "virkaxel". Det gör jäkligt ont i baksidan på min axel när jag virkar. Tyvärr måste jag ta det som ett tecken på att jag ska sluta virka ett tag nu.

Det gör egentligen inte så himla mycket för då får jag en chans att beta av min lista, som börjar bli ganska så.... lång. Here goes!

  • Baka vörtbröd (ett tokmåste, finns inget bättre än vört, massa smör och cheddar!)
  • Lussebullar (MÅSTE vara bakade till den 13e)
  • Fixa årets julkortsbild och beställa
  • Göra årets julkort (glöm för fasiken inte att köpa frimärken!)
  • Juldekorationer (ja, den som lever får se om de blir av)
  • Tvålar för Lill-Fisan att ge bort till släkten.
  • Lite pepparkakor vore trevligt
  • Göra busglögg
  • Koka smörkola, på makens beställning
  • Köpa ny cellofan!!!!
  • Göra köttbullar
  • Göra sillsallad (makens uppgift)
  • Virka färdigt julklapparna
  • .....
Det känns som om jag har glömt en del, men spontant så tycker jag att jag har massor att pyssla med fram till jul. Better get crackin'!

Inga kommentarer: