tisdag 10 maj 2011

Och, och jag kan pyssla också!

Nu är det inte bara min stora pysselhjälte, Fröken Pyssel, som pysslar. Jag pysslar också. Jag gillar scrapbooking och har till och med inrättat ett familjealbum bara för att ha något att scrapbooka. Jag gillar att sy typ lapptäcken och kuddar, jag gillar att hålla på med pärlor, göra egna jul/gratulationskort och jag gillar att piffa till saker så de kan användas och är fina, saker som annars skulle ha slängts. Till exempel skokartonger.

Jag har ju insett (eller, jag vet inte om jag insett eller om jag inbillar mig för att få en anledning att dra igång pysselprojekt) att lill-fisan kommer behöva fina små förvaringslådor att ha sina saker i ju äldre hon blir. Det finns ingen anledning till varför hon ska ha tråkiga förvaringslådor av plast när man har en sån kreativ mamma som jag.

Lite tidigare i våras var vi och shoppade loss på skor till unga fröken Fis. Det var lite meckigt att få en 1-åring att stå still och prova skor ska jag tala om. Det gick åt en del majskrokar. Hur som helst så fick vi då två små skokartonger. Dessa kartonger hade legat på hallbänken ett bra tag. Jag hade dragit mig för att slänga dem då jag hade en känsla av att det här kunde man göra något kul med. Och visst kunde man det! Vansinnigt kul var det också och det blev såååå himla fint. Så här, Fröken Pyssel, här är valborgspysslet!
Liten ask med fåglar och grenar i skumark


Klädd med lite textil och fint kantband
 Tänk vad man kan göra med lite tyg, kontaktplast och skumark!

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Oj, här har det hänt grejer på bloggen ser jag, har missat jättemycket! Vad FIN lådan blev, superfin verkligen!!!

Fisan sa...

Tack! :D
Jag är riktigt nöjd själv. Har en till på g som ska bli grön med en katt eller tiger på. Får se vad det blir...