tisdag 27 november 2012

Marc Jacobs town

Idag har jag varit hos min kiropraktor. Han har sin praktik på Strandvägen här i Stockholm. Det är en fin gata. Kanske den finaste, om man ska döma av priserna på bostäderna, i den här stan.

När jag väntar på bussen står det en fantastiskt tjusig kvinna bredvid mig. Hon ser ut som jag önskade att jag såg ut. Hennes hår är välklippt och utan torra, frissiga, kluvna toppar. Hon är smakfullt klädd i välsittande kläder, hon är lång och slank. Som pricken över "j:et" i jag-vill-också så har hon en skotstor och snygg väska från Marc Jacobs. Min är från mexx...

På bussen hamnar jag brevid en annan kvinna. Hon har ett Marc Jacobsskal till sin iPhone.

Jag vet inte, men jag hade kanske någon avundsjuk fördom om att människor som knatade runt med handväskor för över 10.000 inte åkte buss. Fast det är kanske just därför de åker buss, för att kunna köpa väskan....

Inga kommentarer: