onsdag 22 augusti 2012

Det går inte att ha för mycket virkat

Ja, jag är så jäkla "hooked" (haha, herregudvaroligjagär!) på att virka. Jag kan verkligen inte hitta tillräckligt många tillfällen att virka. Det går alltid att virka mer. Men eftersom man inte är så satans kreativ av sig så är det ganska skönt när någon annan har skött kreativiteten och pysslat ihop ett mönster som man bara kan följa. Man behöver inte enns tänka på vilka färger man vill ha (om man inte vill) eller hur mycket garn som kommer att gå åt. Det har redan någon annan gjort. Problemet är att det kan kosta lite med dessa mönster. Trodde jag. Tills min kära mor tipsade mig om Drops Garnstudio. "Det finns ju massor med gratismönster där!", sa hon. Och rätt hade hon. Jag tror verkligen inte att jag är den första som har hittat hit men det kanske kan tipsa någon.

Här är mitt första alster, en sjal.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusigt! Tack för tips på beskrivningar!
Maria

Rafaellascreativa sa...

Super fin sjal!! Håller verkligen med att det finns för lite tid att virka! Mitt problem är att jag älskar att både virka och sy , så jag virkar lite , så syr och vice versa , ha det bäst , mvh Carina

Malin på pastill.nu sa...

Men åh, den är klar! vad fin den blev!!