söndag 15 januari 2012

De ska drillas in i tid om det ska bli något

Jag tycker som sagt om att baka. För att förtydliga, jag älskar att baka. I mina fantasier står jag och Lill-Fisan och bakar och har det lite sådär Carl Larsson-mysig. Jag skulle verkligen bli överlycklig om min dotter tycker att söndagen är komplett om vi bakat och dekorerat cupcakes.

Bara för att jag önska så hett att hon ska älska det lika mycket som jag kommer hon säkert hata att baka. Gilla att äta men hata att baka. Oh, well!

Jag hittade ett tyg häromveckan som var så fantastiskt att jag bara ville äta upp tyget där och då i affären. Så jag köpte en meter utan att tänka på vad det kostade och låt mig säga såhär; det var inte billigt!

Men det blev ett alldeles sockersött litet förkläde till flickan med mamman som inte kan sluta baka. Det positiva är att hon älskar sitt förkläde och jag och pappa Fis har börjat funder på hur vi ska få av det till sängdags...
Håll med. Visst vill man bara äta upp det?



Jag hoppas på många mysiga stunder i köket...

2 kommentarer:

Kristina sa...

åh så superfint!!!!

Malin på pastill.nu sa...

Verkligen jättesött! Och nu måste jag ju också göra egna snedslån, hur bra som helst ju!