måndag 23 januari 2012

Världens bästa pappa!

Jo, han hade namnsdag förra vecka och som det råkade sig så var det på just den dagen då Lill-Fisan behagade att få 40 graders feber på nattkröken. Däremot så var inte alls så varm på morgonen men fick ändå vara hemma. Någon timme innan lunch var hon så pigg och frisk och höll på att tjata hål i huvudet på mig om kaka. Så jag tänkte, eftersom luncher var klar att bara värma så ska hon få baka kaka. Sen kan hon få ge kaka till pappa när han kommer hem. Sagt och gjort vi bakade kaka. De hann inte enns klart i ugnen förräns lunchen var äten och Lill-Fisan sov sött i sin säng så då passade jag på att göra dekorationer.


Kakan blev små härliga halloncupcaces med gul limefrosting på. Rosorna (de fina med många blad) stod jag och knypplade ihop 10 stycken medan barnet sov. De lite enklare, men ack så dekorativa, som bara är veckad och snurrad marsipan snodde jag ihop kvickt som tusan för det saknades två.



Rosorna är penslade med lite vitt glitter som jag egentligen hade tänkt att ha till en tårta med temat "winter wonder land". Men eftersom hela familjen var en vandrande smitthärd innan jul så fick mina kollegor på lastbilsfabriken nöja sig med ett enklare bakverk i avsked. Men jag måste säga att glittret fick en oväntat effekt, mycket nöjd!



Resten av eftermiddagen gick åt till att distrahera Lill-Fisan från att komma ihåg att vi gjort kaka så hon inte skulle nöta ut både mig och sig själv med allt tjat.Till sist kom ju världens bästa pappa hem och efter middagen blev det namnsdagsfika i soffan för hela familjen Fis. Gissa vad som var godast på kakan?

Inga kommentarer: