tisdag 13 september 2011

Sneda prioriteringar

Igår hände det som inte får hända. Det var en explosion i ett Franskt kärnanläggning i närheten av Marseille. Det verkar som om att det inte är någon fara för att det läcker ut radioaktivt kärnavfall, men jag vill minnas att man sa samma sak om Fukushima.

Hur som, när jag läser blänkaren på internet så dyker det upp 2 tankar i mitt huvud.
  1. Kommer eventuellt radoaktiv strålning hamna här och hur kommer det påverkan min älskade lilla unge?
  2. Men hur blir det då med konferensen i Turkiet om några veckor???
Efter det slutade jag att ställa frågor. Jag blir bara lite skrämd av hur ytlig jag är.

1 kommentar:

Kristina sa...

Man får vara ytlig ibland, å andra sidan tycker jag att punkt nr 1 inte är ytlig. Låter mer som en mammas omtanke om sitt barn. :)