onsdag 22 februari 2012

Bilder och bling

Jag har åter igen blivit inspirerad av den söta och goda Fröken Pyssel. Jag tyckte hon gjorde så fina nyckelringar och det verkade så roligt att leka med krympplast så jag vill göra ett försök. Tyvärr är inte Lill-Fisan lika duktig på att rita som Fröken Pyssels barn, skulle Lill-Fisan få rita skulle det bara bli arga små streck. Så det blev inte någon söt lite barnbild, men om ett par år så!

Däremot så behövde bilnyckeln en ny liten kompis. Det här var den första jag gjorde och tänkte inte på att man kanske ville runda av hörnen lite, så när den kom ut ur ugnen så var den lite spetsig och kantig.



Som tur var gick det att klippa till hörnen med en avbitartång, kanske inte så himla snyggt men mycket bättre än spetsiga hörn. Jag gillar att bilen är babyrosa, undra om det finns någon tillverkare som har rosa lackering på bilarna...

Sen tyckte jag att jag själv behövde en liten kompis. Det blev en liten älva med prickig klänning .



Jag var också på lite blingigt humör idag så istället för bara en vanlig tråkig nyckelring så fick de små kompisarna lite vackra härliga pärlor upp till ringen.



Undra hur mobbad min man kommer att bli när han kommer till tennnisen med den här? Men jag tycker den är jättefin.



Oh, sån rolig kväll det har varit och det bästa med krypplast är att det gick så fort! Det här kommer det bli mer av, det kan jag lova.




1 kommentar:

Fiffiga Systrar sa...

så fint jätte söta blev de! kram från oss! / emelie och elin