onsdag 1 februari 2012

Fina brukar

Jag gillar att organisera saker i burkar. Fram tills nu har jag varit manis på de små fyrkantiga lådorna i plast med lock som man kan klicka fast med svarta spännen. De är himla bra och stapelbara. Dock så är de ganska trågiga, praktiska och fula.

Men eftersom jag gillar burkar så innerbär det också att jag på något sätt sparar på burkar som jag tror kan vara bra att ha. Detta driver min man till vansinne särskilt som jag har fått pippi på att diska ur och spara på turkisk yoghurhinkar. Han har flera gångar frågat vad jag ska ha dem till och varje gång har jag lite svävande svarat "kan vara bra att ha hrmhrmrhrm...". Han har aldrig fått något bra svar. MEN sen surfade jag in på lilla gullhönan Fröken Pyssels sida och fick se de här. Himla tjusiga och dessutom visar det sig att jag och lilla Fröken Pyssel har samma smak i design ark.

Det visade sig dock att yoghurthinkar är lite lätt konformade i kanterna vilken innebar lite pyssel när man skulle få dit pappret. Skam den som ger sig!

Såhär tjusiga kan yoghurt och glassburkar bli



Själv tycker jag att de blev riktigt bra, till min stora förvåning!

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Åh, men det blev ju hur bra som helst! Snyggt och smart, och galet fina papper du hittat som sagt :-D