måndag 27 februari 2012

Vårens bukett

Visst blir man lätt om hjärtat när termometern håller sig runt 0-strecket och snön (den förhatliga, vidriga, hala snön som bara ska finnas från 1:a advent till 1:a januari!) börjar försvinna. Jag själv bara skuttar fram och känner mig sjukt understimulerad och vill bara baka och göra pyssel i pastellfärger. Men det går inte alltid serru, för man måste vara på jobbet också.

Men i morse när jag tittade igenom min bloggfeed så blev jag så glad av en liten hälsning från Fiffiga Systrar.

Jag tycker tulpaner är så vansinnigt vackara. De är så fantastiskt mjuka och skira i all sin enkelhet och variationen är ju oändlig. Det är ju så att tulpaner är min absoluta favoritblomma. Jag hade dem i min brudbukett som jag till sist gjorde själv. Inte kunde jag tänka mig att en florist skulle ta 800 spänn för att binda ihop 25 tulpaner med ett sidenband och kapa stjälkarna (floristens förslag på bukett med tulpaner). Så jag gjorde en egen, mycket finare i mitt tycke för bara 700. Då fick jag också nöjet att först göra en provbukett och sen även min egen brudbukett.

Så här kommer mitt bidrag till hyllningen av våren och det som följer med årstiden, kärleken.
Fotograf: Julia Bejerot-Winkler


Jag kan verkligen inte ta åt mig äran för dessa fotografier utan det är min fantastiska fotograf och vän Julia Bejerot-Winkler som har tagit dem. Passa på att kolla in hennes fantastiska bildgalleri.

Puss å kram i vårsolen!

Inga kommentarer: