onsdag 22 februari 2012

Ibland är det svårare än man tror

Familjen Fis var duktiga i helgen och rensade ut vansinnig mängder med skit i vårat förråd. 90% av all skit var det bara att kasta men lite var faktiskt återanvändbart. Jag och min man är verkligen inte några giriga typer, utan vi vill bli av med grejorna snabbt och smidigt med minimal insats från vår sida. Så vi prisdumpade på Blocket! De "stora" grejorna gick iväg ganska fort och utan knussel. Sen har vi ju lagrat alla Lill-Fisans kläder sen hon föddes. Det är ganska mycket grejor. Så vi gjorde käcka små paket i olika storlekar och färger och la ut dem för en spotstyver.

Men jeezzze va folk ska vara jobbiga och petiga! Vår tanke var den, att vi vill att kläderna ska komma till användning. Vi prisdumpade för att få iväg grejerna snabbt, men också med tanken att någon av alla dessa föräldrar i denna stad som inte har så himla mycket pengar ska kunna köpa lite kläder till sin älskade bebis. Men vad händer? Vi får mail på mail från folk som vill att vi ska åka och lämna kläderna till dem på olika platser, man vill "mix and match" sina egna små paket, man vill ha ditten men inte datten och bara betala halva priset då, osv osv.

Allvarligt, om man är så jävla petig med vad man har i ungens garderob så gå till butiken och handla så får man precis som man vill ha det! Fast vad förväntar man sig egentligen? Frågan är ju fri och ska jag vara ärligt så tror jag inte att ensamma mamman med dålig inkomst kollar blocket så himla mycket. Jag tror snarare det är Stina från någon FiiinHood som vill göra ett klipp så hon kan visa upp sing unge på mammaträffen och säga att "vi har bara Petit Bateau, kaaaanske liiite PoP till lilla Göran" utan att bli utskälld av maken för den enorma kreditkortsräkningen. Jag har inget emot att man vill göra klipp men jag gillar inte attityden. Take it or leav it!

Vi har börjat svara på de som bara vill ha ditten och datten i paketen att det går så bra så, men det kostar fortfarande paketpriset. Jag tror inte vi kommer få så mycket mer sålt men det kanske är lika bra. Jag har planer på att skänka bort allt till kyrkan eller Kvinnojouren. Eller är det så att någon av ni som läser (ja, jag vet att ni inte är så många och att jag känner de flesta av er) känner någon som gladeligen skulle ta emot lite bebiskläder. Som sagt jag kan tänka mig att skänka till någon som VERKLIGEN behöver.

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Jag brukar skriva i annonsen att det inte är prutbart, bytbart eller annat, och att jag bara tar emot telefonsamtal för mailar man är man inte intresserad på riktigt ;-) Folk är asjobbiga!